Start: Praha - Zbraslav
Cíl: Svárov
Délka: 87 km
Převýšení: m
Mapy:
edice Kartografie Praha č.9 Okolí Prahy 1:100 000 nebo
edice KČT č.36 okolí Prahy západ 1:50 000
edice KČT č.37 okolí Prahy východ 1:50 000
edice KČT č.38 Hřebeny a Slapská přehrada 1:50 000
edice KČT č.40 Benešovsko a dolní Posázaví 1:50 000


Občerstvení:
Jíloviště - restaurace se zahrádkou po pravé straně na začátku vsi
Bojov - restaurace Spálený mlýn na samém začátku po pravé straně
Havran - za můstkem studna s pitnou vodou po pravé straně
Slapy - restaurace s venkovním posezením přímo na náměstí


Kombinace s trasou:

Shrnutí:

Přesný popis trasy:
12.5.01´ Dnešní vyjížďka povede ze Zbraslavi od mostu Závodu míru.
Jedeme od zrcadla na levém břehu Vltavy ulicí Žitavského jižním směrem. U telefonní budky zahneme vpravo na asfaltku vedoucí při okraji lesíku. Objedeme zleva závoru a stoupáme až k plotu. Zahneme kolem něho vlevo. Jsme na široké cestě, která vede těsně kolem kamenného lomu a ústí na hlavní ulici Na Baních. Jedeme po ní vlevo, několika zatáčkami stále vzhůru. Po levé straně se objeví konečná autobusů, kde se napojíme na červenou turistickou značku. Opustíme tedy silnici a stoupáme lesem kolem kapličky. Červená se na úseku až do Jíloviště značně klikatí, několikrát stoupá i klesá. Podkladem zde máme hlinitou pěšinu, travnatou stezku i širokou dřevorubeckou cestu. Několik kořenových pasáží ve výjezdu i sjezdu prověří hned na začátku trasy ovládání vašich biků. Cestou mineme pěknou vyhlídku na zákruty řeky dole u Vranného nad Vltavou. Sledujeme tedy pečlivě červenou, aby nás žádná její odbočka nezaskočila. Vyjíždíme z lesa na silnici, po které se dáme vlevo dolů do vesnice. Na začátku obce je po pravé straně restaurace se zahrádkou, kde se dají doplnit tekutiny, případně nějaké sladkosti. Sjíždíme Jílovištěm po hlavní silnici až k rozcestníku značek na levé straně zhruba ve středu vsi. Zahneme vlevo na zelenou značku. Padáme po asfaltce, rychlost se zvedá. Je vidět konec ulice. Zde jdeme na brzdy, abychom provedli esíčko. Nejprve ostrá levá kolem plotu, vzápětí vystřídaná pravou zatáčkou, jenž nás dostane na listím pokrytou stezku, padající úvozem k potoku. Po jeho přejezdu zahajujeme stoupání po modré značce úzkou pěšinou s mnoha kořeny a kameny. Ještě před přejezdem potoku tak musíme podřadit na nejlehčí rychlosti (optimum je tak 1-4, 1-3) a zvednout otáčky pedálů. Jinak se na kluzkém povrchu snadno zahrabete. Rozjíždění do strmého kopce pak bude značně obtížné. Po 150m modrá uhne prudce vlevo do stráně. Závěrečné stoupání se odbude po skále, se sypajícím se kamením. Pokud chcete zůstat v sedle kola, držte se co nejvíce pravého okraje pěšiny. I tak se až nahoru dostane bez šlápnutí na zem jen malá část z vaší skupiny...